Коли я створював цей блог, то в першу чергу планував публікувати методологічні навчальні статті та уроки флеш. Я навіть створив для себе ідеальну концепцію блога про флеш та ActionScript 3 і намагаюся поступово її розвивати та вдосконалювати. Втім, я побоююся, що такі уроки можуть виявитися занадто “сухими” та “безособовими”. Адже в переліку інструментів та кроків, які потрібно здійснити, щоб досягнути того чи іншого результату, може губитися “авторська душа”.
Тому я вирішив, що окрім уроків (які, безперечно, залишатимуться основою блога) час від часу буду публікувати тут більш “особисті” матеріали, в яких ділитимуся враженнями, спостереженнями, цікавими фактами та досвідом, а також розповідатиму, як просуваються мої проекти, викладатиму скріншоти, відео і готові флеш-програми.
Наприклад, я давно хочу написати про розробку графіки для флеш-ігор. Справа в тім, що більшість розробників-початківців рано чи пізно стикаються з необхідністю створювати графіку для своїх проектів. А розробка графіки, на відміну від написання коду, вимагає від автора вміння малювати, яке зазвичай відносять до розряду талантів. Інакше кажучи, існує стереотип, що програмуванню можна навчитися, а хорошим художником потрібно народитися.
Страх перед створенням графіки довгий час був серйозною перешкодою, яка заважала мені серйозно взятися за розробку флеш-ігор, адже художньої школи я не закінчував і красиво малювати ніколи не пробував. Будь-які спроби знайти якісні уроки з малювання в мережі закінчувалися крахом.
Інтернет переповнений туторіалами, в яких розповідається та показується, як малювати конкретну модель (“як намалювати дерево”, “як намалювати будинок”, “як намалювати вовка” тощо), а мені потрібні загальні знання щодо малювання, при чому – саме в контексті ігрової “мультяшної” графіки для флеш-ігор. Таких уроків я так і не знайшов. І, до речі, буду дуже вдячний, якщо читачі поділяться лінками на подібні матеріали в коментарях.
Втім, поборовши страх та лінь, я почав розробку гри про черепаху, яка, на відміну від першої гри вимагає значної уваги до графічного оформлення. І я почав повільно, але наполегливо пробувати щось малювати. Як виявилося – саме практика і тільки вона здатна привести до результату.
Як ігровому дизайнеру-початківцю, мені доводиться багато спостерігати за роботою інших, шукати уроки малювання, читати дизайнерські блоги (останнє, безперечно, найцінніше)… Але прогрес також не змушує себе чекати – його помітно неозброєним оком. Звісно – це ще не роботи досвідченого художника, але принаймні на них уже можна дивитися без нав’язливого бажання розбити монітор об стіну.
Прийнято вважати, що серед серйозних розробників рідко трапляються випадкові люди. Почитайте блог практично будь-якого флешера-одинака, і ви звернете увагу, що його інді-кар’єра (інді – від англ. individual) розпочалася із серйозного досвіду роботи в компанії або розробки флеш-програм. Після такого важко повірити, що людина без досвіду, яка почала займатися флешем як хобі, здатна досягнути помітних результатів.
Сподіваюся, що мій блог стане винятком. Я взявся за флеш без жодної освіти і практично не маючи досвіду. Єдине що було і залишається – це бажання працювати і розвиватися у цьому напрямку. І звісно ж – ділитися своїми набутками з іншими. Чи виявиться цей підхід ефективним – покаже час. Але в кінцевому рахунку все залежатиме від вас – читачів.
До речі, постараюся найближчим часом викласти кілька скріншотів із майбутньої гри і сподіваюся почути конструктивну критику. Підписуйтесь на RSS та залишайтеся на зв’язку.
Березень 20, 2011 о 21:58
Как хороший пример рисования во флеш могу посоветовать
http://flash-animation.ru/category/drawing/
…интересно пишешь, сам пытаюсь пройти “путь флешера” с нуля…