Розробка гри про черепаху, яка мріяла літати, потроху просувається вперед. Я вирішив привідкрити куліси і викласти на блозі частину процесу розробки. А оскільки зараз якраз постало завдання намалювати змію (динамічний елемент декорації, який буде взаємодіяти з головним героєм – при “наїзді” змія відпружинюватиме черепаху в повітря) – то на думку не спало нічого кращого, ніж зняти процес малювання у вигляді скрінкаста.
Перше, ж чого починається розробка нового графічного елемента (в даному випадку змії) – це малювання ескізу. Дехто робить це безпосередньо у Flash SDK, але мені здалося зручнішим спершу намалювати змію на папері, а потім працювати із відсканованим зображенням.
Взагалі, всього кілька місяців назад я був переконаний, що не вмію малювати. Власне, зараз я теж так вважаю, але при цьому починаю вірити, що можна навчитися. Зрештою, будь-яке вміння набувається тільки з досвідом. А найкращий спосіб отримати навичку – це наполегливо і послідовно експериментувати.
В малюванні у Flash немає ніяких секретів. І ніяких “особливих технік”. Все, що вам потрібно знати – це принципи роботи кількох стандартних інструментів, як то олівець (pencil), перо (pen), інструменти вибору (selection tool) та підвибору (subselection). Тому результат роботи “художника” залежить не від знання програми, а від вміння малювати. Я переконався, що для того, щоб добре малювати у флеші, потрібно вміти малювати на папері. А отже й процес навчання полягає в освоєнні базових технік малювання, які викладають у будь-якій художній школі.
Все, що вам знадобиться на початку – це альбом і простий олівець. Хоча насправді, у мене поки що немає ні того, ні іншого (планую купити). Але головне – це бажання вчитися і експериментувати. Навіть якщо спершу нічого не буде виходити (а це я можу вам гарантувати).
Малювати потрібно завжди, коли випадає вільна хвилинка і під руку потрапляє ручка та шматок паперу. Наприклад, слухаючи лекцію в університеті чи доповідь на конференції. До речі, змія була намальована саме так: на полях роздаткових матеріалів під час однієї з конференцій. Справа в тім, що малювання не шкодить слухати те, про що розповідає лектор. То чому б не поєднати приємне з корисним?
Власне, малювати потрібно багато. Якщо результат вас не влаштував – повторювати знову, аж поки не досягнете бажаного. Але головне, пам’ятати: малювання – це процес повільний. Цілком нормально витратити кілька годин на одного простенького героя. А якщо ви малювали 5 хвилин і у вас нічого не вийшло – то це цілком закономірно! Ні в кого не вийде намалювати пристойну картинку за 5 хвилин!
Ось мої ескізи (тільки не лякайтеся):
Після того, як вибрано вдалий варіант, можна сфотографувати (зісканувати) зображення і перенести його у флеш. Я розміщую ескіз на окремому шарі, роблю його напівпрозорим і закриваю від редагування. А чистовий малюнок здійснюю на окремому шарі, обводячи контури зображення.
Повертаючись до “швидкості”. Це відео пришвидшене у 10 разів. Тобто реальний час, витрачений на три кадри (і це тільки обведення контурів та трішки “танців з бубном” щодо зменшення кількості ключових точок) – більше 20 хвилин.
Чесно кажучи, після того, як зняв скрінкаст, я повернувся і перемалював другий кадр (там де змія схиляє голову до землі), бо він мені не сподобався. А далі буде ще чимало роботи по розфарбовуванню цього “добра”.
Тому малюючи, потрібно пам’ятати – хороше зображення вимагає багато часу. Завжди! Ну і практики, практики і ще раз практики!..
UPD: Ось, майже завершений флеш-кліп зі змією. Просто, щоб було зрозуміло, що виходить в результаті.
Березень 7, 2020 о 19:06
Специфическими особенностями всех видов людей являются прямохождение и большой размер головного мозга.