Попри мою надзвичайну любов до блога про Flash та ActionScript та великі надії, які я покладаю на його майбутнє, розміщувати нові статті тут виходить дуже рідко. Занадто рідко! Набагато рідше, ніж мені хотілося б!
І справа зовсім не в тому, що у мене немає бажання чи тем для наступних публікацій. Навпаки. Якби кожного дня я публікував по одній статті – то тем вистачило б щонайменше на місяць! І це лише повноцінних уроків програмування на ActionScript 3… про інші я взагалі мовчу.
Як завжди, основною перешкодою для регулярного оновлення стає не натхнення і не бажання, а банальна відсутність часу. Написання середньої статті-уроку займає у мене від трьох до п’яти-шести годин. Це якщо не враховувати безпосередньо сам процес роботи над програмою (якщо у статті викладена демонстраційна версія флеш-ролика). Не завжди є можливість виділити такий час на роботу з блогом, який поки що має статус радше хобі, ніж чогось більш серйозного. А знижувати якість публікацій заради того, щоб писати їх швидше, я принципово не хочу.
Тож цією статтею я вирішив убити відразу двох зайців:
- Нарешті перервати мовчанку, яка затягнулася, і порадувати постійних читачів.
- Показати, чим я займався останні три тижні і що саме не давало мені приділяти більше часу публікації статей на цьому блозі.
Моя друга гра
Два місяці назад я розповідав про втілення моєї дитячої мрії та закінчення роботи над першою флеш-грою власного виробництва Match Insanity. Я навіть виклав гру на аукціон розробників флеш-ігор FGL, щоправда, радше заради оцінки та критики, ніж задля продажу.
В житті будь-якого флеш-розробника перша гра має надзвичайно велике значення. Ймовірність того, що вона виявиться прибутковою, впевнено прямує до нуля, але той набір знань та навичок, які ви отримаєте під час розробки, принесе неймовірну користь в майбутньому.
Для мене створення першої гри стало першим невмілим і дуже обережним зануренням у роботу з кодом ActionScript 3. Але за ці два тижні (так, „Сірникове божевілля” (а саме так перекладається назва першої гри) було створене всього за два тижні) я дізнався про Flash та ActionScript 3 набагато більше, ніж за рік до цього. А можливо більше, ніж за все своє життя.
Втім, створюючи свою першу флеш-гру, дуже важливо не зациклитися на ній і не перетворювати її на свій довічний проект. Зважаючи на те, що розробка Match Insanity зайняла у мене всього два тижні, вважаю, що з цим завданням мені вдалося справитися на 100%.
Не менш (а можливо навіть більш) важливою, ніж розробка першої гри, є розробка другої гри. У деяких спеціалізованих книгах з ігрового дизайну навіть виділяється спеціальний термін – “концепція другої гри”. А професійне життя розробника флеш-ігор починається саме з неї. Це пов’язано з надзвичайно високим відсотком «програмістів», які «відсіюються» під час створення першої гри. Хтось не закінчує початого, а хтось, вперше відчувши проблеми розробки на власній шкірі так ніколи й не береться за другий проект.
Вочевидь, мені повинно бути особливо приємно, що цей поріг я пережив і зараз займаюся розробкою своєї другої флеш-гри з робочою назвою «Черепаха мріє літати» (Turtle dreams to fly).
Ідея «черепахи»
Якщо ви хоча б зрідка граєте у флеш-ігри, то швидш за все жанр «польотів» вам знайомий. Найчастіше в ролі літуна виступає якийсь пінгвін, якого потрібно «зафутболити» якомога далі.
Скріншот гри із серії Yeti Sports
Ігри, на зразок тієї, що представлена на малюнку, зазвичай доволі примітивні. Геймплей обмежується банальною фізикою та кількома допоміжними трамплінами, натрапивши на які ваш «герой» може пролетіти кілька додаткових метрів. А єдиним виміром успішності виступає відстань (або висота).
Втім сама по собі концепція таких ігор здалася мені доволі цікавою і перспективною. Особливо, якщо вдосконалити геймплей додатковими можливостями та бонусами. Наприклад, якщо дати героєві можливість «прокачувати» характеристики за бонусні бали, які знову ж таки отримуються в результаті гри.
Саме такі нововведеня я вирішив покласти в основу своєї Turtle Dreams to Fly. Головним героєм у ній, як ви вже, безперечно, здогадалися, виступає черепаха. Як на мене, доволі іронічно і кумедно змушувати черепаху літати.
Я не розкриватиму всіх планів та ідей, які будуть реалізовані у грі, скажу лишень, що черепаха зможе під час польоту збирати монети, за які розвиватимуться основні характеристики (швидкість, висота польоту та ін.). Будуть реалізовані корисні «артефакти», які знову ж таки покращуватимуть можливості польоту. І звісно ж – існуватиме ціла система досягнень, здобувши які, головний герой отримає додаткові гроші та можливості.
Загалом, якщо гра все-таки побачить світ, я сподіваюся, ви захочете оцінити її особисто.
Скріншот гри Turtle Dreams to Fly: етап розробки
Наразі мені досить складно оцінити об’єм роботи, тому, на жаль, я не можу точно сказати, на якому етапі знаходжусь. За суб’єктивними відчуттями гра готова на 25-30%: майже повністю розроблена фізика, введені базові об’єкти (такі як монети, тло та динамічні об’єкти) і звісно ж – створений головний герой (його краще видно на малюнку в першому абзаці).
Те що ви бачите на малюнку вище – це графічне представлення одного з рівнів. Звісно, графіка ще не фіналізована, тому цілком можливо, що в кінцевому варіанті вона виглядатиме трішки інакше.
А що з блогом?
Чи варто говорити, що під час розробки мені щодня доводиться стикатися з новими можливостями ActionScript та знайомитися з базовими принципами об’єктно-орієнтованого програмування.
Із того, що зразу спадає на думку, я вже ознайомився із новими для мене принципами роботи з текстовими полями (TextField) методами AS3; створенням користувацьких подій (custom events) для комунікації між «дітьми» та батьківськими класами; освоїв створення прелоадера (preloader) та нарешті зрозумів принципи роботи меню та переходів між екранами (окрема подяка Денису Романко ака Stormit, чия стаття про створення інтерактивної оболонки для флеш-ігор стала для мене справжнім мега-посібником).
Зрозуміла річ, що всі засвоєні знання (а їх набагато більше, ніж те, що написано вище) будуть з’являтися на цьому блозі у вигляді уроків та методологічних статей. Тому запрошую всіх, кому це цікаво, підписатися на RSS, щоб не пропустити нічого корисного.
Також у блога є власна сторінка у Facebook, яку я поки-що широко не рекламую, але ви можете стати одним із перших підписників.
Всього залишено коментарів: 0
5Пінгбеки & Трекбеки
Поділіться своєю думкою