На п’ятий день після Нового Року мені не хотілося б навантажувати вас складною теорією, чи публікувати затяжний практичний урок. Тому сьогодні я говоритиму про базові речі, які допоможуть новачкам краще зрозуміти структуру flash-програм. Досвідчені розробники навряд чи знайдуть щось нове у цій статті, тому їм раджу просто пропустити публікацію. В будь-якому разі я давно планував написати про основні файли, які використовуються при розробці програм на Flash і сьогодні чудова нагода втілити намір в життя.
В далекому минулому, коли я познайомився зі своєю першою мовою програмування (а нею був basic) – в моїй уяві концепція розробки зводилася до написання коду в одному файлі. Ті елементарні програми, які я створював, були занадто простими, щоб розділяти їх на декілька файлів, і тому такого розподілу я просто не розумів. Навіщо ділити код на кілька частин, якщо набагато зручніше, простіше, зрозуміліше і цілісніше тримати його в одному файлі?..
Навчаючись і розвиваючись, я звернув увагу, що більшість програм, якими мені доводиться користуватися, складаються не з одного – а з кількох (іноді – кількох десятків чи навіть сотень) файлів. Така концепція здавалася мені неймовірно складною і я не вірив, що програміст здатен працювати і не заплутатися у всіх цих файлах.
Зайнявшись розробкою програм у Flash я нарешті зіткнувся з цією проблемою особисто. Адже створюючи більш-менш складну програму чи флеш-гру, програміст вимушений працювати як мінімум з двома типами файлів (і зазвичай – кількома екземплярами одного з них).
Типи файлів, які викроистовуються при Flash-розробці
- AS файл. Цей файл містить весь програмний код ActionScript 3 – розум вашої програми (гри). По суті він є не чим іншим, як звичайним текстовим файлом з розширенням *.as
- FLA файл. Це основний файл Flash, який містить всі сирці (source) програми та має розширення *.fla. Саме в цьому файлі зберігаються візуальні об’єкти (графіка), які використовуються у вашій програмі (ігрові персонажі, середовище, елементи дизайну чи оформлення тощо). Якщо AS файл є своєрідним розумом програми, то FLA файл виконує адміністративну роботу і займається безпосередньою роботою інтерпретації та виконання програмного коду (перетворюючи його на робочу програму). FLA файл також може містити вбудовані ресурси (такі як анімація, звуки, відео чи графіка) необхідні для правильної роботи програми.
У більш давніх версіях Flash, коли використовувалися версії ActionScript 2 чи навіть ActionScript 1 – більшість кодування відбувалося безпосередньо у кадрах часової шкали. Втім, цей підхід виявився надзвичайно складним і не відповідав принципам об’єктно-орієнтованого програмування, тому йому на зміну прийшло широке використання окремих AS-файлів, які містять код.
Насправді, ви досі можете використовувати часову шкалу для розміщення уривків коду, але AS-файли у більшості випадків справляються з цим завданням набагато ефективніше та дозволяють краще контролювати те, що ви робите.
Це два основні файли, з якими вам, як розробнику, доведеться постійно працювати. Втім, є і третій файл, який з’являється в результаті компіляції вашої роботи. FLA та AS файли, сполучаючись, утворюють єдиний придатний до виконання файл, який містить як код, так і вбудовані ресурси. Саме його ви завантажуєте на сайт чи надсилаєте друзям, щоб вони могли оцінити вашу роботу. Цей файл має розширення *.swf і по суті є закінченим продуктом: програмою чи флеш-грою.
Про те, яким чином взаємодіють між собою AS та FLA файли, та як організовувати розробку програм для максимальної зручності створення та „спілкування” цих файлів я розповім у одній із наступних статей.
Січень 7, 2011 о 09:52
Коли з’являється ооп в будь якій мові програмування, то вона зразу же стає на порядок продуктивнішою і кращою.