Хочу поділитися своєю радістю – напередодні Нового Року мій дизайнерський арсенал завдяки турботі моєї коханої дружини збагатився відразу двома пристроями для дизайнерів та флеш-розробників. Я щиро вірю що ці технологічні новинки зроблять мою роботу з Flash ще більш ефективною та продуктивною, і побіжно вплинуть на регулярність та цікавість публікацій у блозі про флеш.
Вибираючи подарунок я довго вагався між графічним планшетом та напівпрофесійним цифровим дзеркальним фотоапаратом. Але, оскільки фотоапарат потрібен мені здебільшого для розваг, а графічний планшет безпосередньо сприятиме професійному розвитку, перевага була віддана останньому. І, думаю, люди, які розуміються на графічному дизайні, погодяться – було обрано один з найкращих планшетів від флагмана у цій сфері – компанії Wacom. При чому, шальки терезів схилилися в бік професійної моделі Intuos 4 середнього розміру (Medium), що відповідає колишньому маркуванню A5 і свідчить про розмір робочої поверхні планшета.
Wacom Intuos4 M
На жаль (а може й на щастя) мені так і не вдалося попрацювати з молодшими моделями планшетів, не кажучи вже про інші бренди – тому порівнювати ні з чим. Об’єктивно, я одразу став власником найкращої моделі і дуже сподіваюся, що знайомство з нею буде приємним і плідним. Власне, необхідність такого девайсу стала очевидною ще тоді, коли я прийняв рішення тісно працювати з флеш, а можливо – навіть займатися розробкою ігор. Нарешті мрії втілилися в життя.
Не впевнений, що мені стануть в нагоді численні можливості, які відкриваються перед власниками подібних планшетів (реакція пера на кут до 60 градусів чи 2048 градацій тиску на перо), оскільки малювати планую переважно у Flash, а там немає більшості функцій, доступних, скажімо, у Photoshop, але зручність та практичність дизайну вдалося оцінити вже з перших спроб користування (а планшет у мене всього два дні). Єдине, що стало несподіванкою – це розмір приладу. За рахунок неактивних елементів для зручності розташування рук навколо робочої поверхні планшет виявився суттєво більшим, ніж я уявляв, і зайняв практично все вільне місце на комп’ютерному столі. Крім того, тепер мені стало страшніше пити каву, працюючи за комп’ютером. Мабуть настав час купувати більший стіл.
Багатство функцій планшета приваблює увагу буквально з перших секунд – на лаковій боковині розташовано вісім кнопок, кожна з яких супроводжується невеликим OLED-дисплеєм. Цим кнопкам можна призначити корисні функції, які відразу ж відобразяться на дисплеях.
Окрім кнопок на цій же функціональній боковині можна побачити сенсорне кільце TouchRing, яке здатне працювати в чотирьох режимах. З допомогою кільця можна зручно змінювати масштаб зображення, над яким ви працюєте, вибирати розмір пера чи навіть повертати зображення на моніторі.
Ще одна дуже зручна деталь – це той факт, що планшет комплектується зручною підставкою до пера (ручки-маніпулятора, якою ви, власне, і малюєте по планшету). Заради справедливості слід відзначити, що перо у Wacom Intuos 4 бездротове, легке і не потребує батарейок, як, наприклад практично всі моделі Genius. По суті вам у користування дається зручна ручка, яка відчувається і тримається у руці дуже природньо.
Піставка до пера пережила певний редизайн і тепер окрім своєї безпосередньої функції виконує ще й функцію зберігання десяти змінних наконечників для пера (вони дозволяють досягнути різних налаштувань та „відчуттів” роботи з пером). До речі, перо в підставці можна тримати як вертикально (у спеціальному отворі), так і горизонтально – для цього там також пристасовані пази.
Тепер про найголовніше: нова серія професійних планшетів досягнула вже згадуваних рекордних 2048 ступенів реакції на тиск і починає спрацьовувати при зусиллі всього в 1 грам. Але найголовніша зручність останнього Intuos – це те, що малюючи, можна практично повністю забути про клавіатуру і не згадувати про неї. Кнопок та сенсорного поля цілком вистачає для виконання завдань, які можуть виникнути під час роботи з планшетом. Звісно, статтю в блог з його допомогою ви не напишете, але це і не потрібно, чи не так?
Єдиний мінус в моєму випадку виявився у розмірах планшета. Якщо раніше Wacom випускав моделі з робочою областю зі співвідношенням сторін 4:3 (для традиційних типів моніторів, де також використовувалася таке співвідношення), то всі нові планшети випускаються для роботи з широкоекранним форматом: 16:10.
Ті, хто знають, чим відрізняється позиціонування курсора в планшеті від позиціонування з допомогою мишки, відразу зрозуміють, в чому полягає проблема. Якщо спробувати пояснити коротко – позиціонування з допомогою мишки – відносне, а позиціонування з допомогою пера – абсолютне. Іншими словами, якщо ви відірвете мишку від килимка і перенесети її в іншу точку – курсор на екрані не змінить свого положення. Якщо ж ви відірвете перо від робочої області планшета і перенесете його в іншу точку робочої області – курсор „стрибне” у координати, які точно відповідають координатам нової позиції пера на робочій області.
Саме тому дуже бажано, щоб співвідношення сторін робочої області планшета відповідало співвідношенню сторін видимої області монітора. Інакше ви зіткнетесь з однією із наступних проблем:
- Або форма фігур, намальованих на планшеті не відповідатиме формі, отриманій на екрані (малюючи круг, отримуватимемо овал);
- Або робочу область планшету доведеться штучно зменшити програмними методами, щоб співвідношення її сторін точно відповідало співвідношенню сторін монітора (що, як ви розумієте, також не дуже добре).
Саме тому було прийнято рішення разом із планшетом змінити і монітор на широкоекранний (раніше, як ви розумієте, у мене був монітор із традиційним відношенням сторін).
Цього ж разу вибір впав на 23-дюймовий монітор.
Samsung XL2370
Після 19-дюймового попередника цей монітор видається мені справжнім гігантом. До того ж, доводиться звикати до нових пропорцій (раніше мені ніколи не доводилося працювати за широкоекранним монітором). Доволі цікавий досвід, скажу я вам. Зате стало набагато зручніше і приємніше дивитися фільми, які здебільшого оптимізовані саме під широкоекранний формат. Та й взагалі, судячи по тенденціях розвитку моніторів – саме за цим форматом майбутнє!
Дизайн монітора надзвичайно привабливий: корпус виконаний із чорного пластику із дзеркальною поверхністю. Кнопки налаштування – сенсорні і окрім підсвітки жодним чином не виділяються на корпусі. Коли підсвітка не працює – ви ніколи не здогадаєтесь, де ж знаходяться кнопки. Але варто піднести палець до місця, де вони розташовані – як всі кнопки одна за одною почнуть світитися. Доволі граційне і сучасне рішення!
Вага монітора надзвичайно мала для його діагоналі, а товщина блока екрану у верхній частині – всього 19 мм – неймовірна тонкість, у яку з першого погляду навіть важкувато повірити.
Тепер кілька слів про характеристики – власне, найцікавіше!
Роздільна здатність екрану – 1920×1080. Для порівняння, у моєму попередньому моніторі максимальна роздільна здатність була 1280×1024. Тобто новий обійшов його навіть по вертикальній характеристиці, хоча широкоформатні монітори зазвичай мають нижчий показник вертикалі, ніж традиційні.
Час відгуку рекордний – 2 мс, що також має велике значення при перегляді фільмів та під час динамічних ігор. Адже саме час відгуку відповідає за розмитості та нечіткі контури під час швидких подій на моніторі.
Монітор оснащений інноваційною LED-підсвіткою, яка не лише дозволяє досягнути казкової контрасності, але й суттєво економить електроенергію, порівняно зі звичайними моделями моніторів. До речі, запас яскравості та контрасту більш, ніж потужний. Якщо всі попередні монітори працювали у мене на максимумі цих показників, то у Samsung XL2370 для комфортної роботи довелося зменшити їх до 50%.
Ну і, думаю, ще деякий час я буду звикати до нових розмірів та „формату” монітора, бо поки що „тону” у ньому і доводиться час від часу крутити головою та бігати очима, щоб побачити все необхідне. Але, начитавшись відгуків, переконаний, що це лише справа звички.
Уроки з малювання у Flash та розробки ігрових інтерфейсів
Наступний крок – активне освоєння базових принципів планшетного малювання у флеш. Тому, забігаючи наперед, буду вдячний кожному, хто поділиться толковими уроками малювання (або лінками на них). Особливо цікавлять ігрові інтерфейси та дизайн ігрового середовища. Головне – щоб це були векторні прості малюнки (фотодизайн та малювання реалістичних картин якось не дуже цікавить).
Єдине, на що натрапляв – то це поодинокі згадки про розробку дизайну на блогах флеш-розробників, типу цього або цього. Але, як показує практика, автори подібних ресурсів більше полюбляють писати про програмування, ніж про малювання. Тому, якщо вам відомі цікаві джерела – не полініться кинути посилання у коментарі.
І з наступаючим вас Новим Роком!
Чекайте наступних уроків по Flash та ActionScript уже в січні.
Лютий 19, 2011 о 02:05
Цікаво, наскільки відрізняється малювання по планшету від малювання скажімо простим олівцем по папері?
Було б цікаво почути відповідь.
Дякую!