За час моєї вимушеної «відпустки», коли блог не оновлювався – сталося декілька доволі суттєвих подій. Основна з них – вихід нової версії флеш – Adobe Flash Professional CS5, в якій, що цілком закономірно, використовуються кілька нових принципів та інструментів розробки та дизайну.
Одна із таких змін – використання drawing objects (об’єктів-малюнків). Якщо бути до кінця об’єктивним: можливість використання drawing objects була закладена у флеш починаючи з його восьмої версії. Втім, тільки у Adobe Flash Professional CS5 вона почала використовуватися за замовчуванням. Тому у сьогоднішній статті йтиметься про основні відмінності режиму drawing objects від режиму, який використовувався за замовчуванням у попередніх версіях Flash і став звичним для багатьох дизайнерів – merge objects (поєднування об’єктів).
Розуміючи відмінності між різними режимами малювання, можна з легкістю створювати різні типи об’єктів та зробити сам процес малювання набагато зручнішим та простішим.
Вибір того чи іншого режиму малювання доступний для кількох стандартних інструментів флеш, таких як: pen tool (перо), pencil tool (олівець), rectangle tool (прямокутник) (та всі його різновиди), а також line tool (лінія).
Для того, щоб переключитися з одного режиму в інший, потрібно, при вибраному інструменті натиснути гарячу клавішу «J», або натиснути на іконку «Object drawing» у нижній частині панелі інструментів
Режим merge objects
При ввімкненому режимі поєднування об’єктів (merge objects) форми та лінії, які малюються в одному шарі (layer) автоматично накладаються одна на одну та можуть «зрізати» частину малюнка при накладанні. Наприклад, якщо ви малюєте два кола, які накладаються, нижнє коло буде «обрізане» формою верхнього. Щоб краще зрозуміти, що мається на увазі, дивіться малюнок:

Такий режим малювання може бути незручним у деяких випадках, оскільки при необережному використанні здатен зруйнувати плоди вашої праці, якщо ви випадково накладете один об’єкт на інший. Втім, без нього не обійтися, якщо ви хочете, щоб всі ваші об’єкти діяли, як єдине ціле. Наприклад, у одному з попередніх уроків про малювання м’ячика всі лінії об’єкта повинні бути намальовані у режимі merge objects. В іншому разі ви просто не зможете зафарбувати потрібні частини м’ячика, оскільки лінії поводитимуться як окремі об’єкти і не впливатимуть на заливку.
При цьому в режимі merge objects, якщо об’єкти мають контур і заливку, то вони можуть діяти як окремі графічні елементи – тобто вибиратися та рухатися по сцені незалежно одна від одної.
Режим objects drawing
В цьому режимі кожен об’єкт-малюнок вважається незалежним, навіть якщо на сцені розміщено кілька таких об’єктів. При накладанні вони ніяк не взаємодіятимуть. Це дає можливість накладати об’єкти-малюнки без страху заподіяти шкоду тому, який знаходитиметься внизу.

У режимі objects drawing будь-які форми діють, як єдине ціле, тобто контур і заливку одного об’єкта (наприклад кола) неможливо вибрати чи перемістити незалежно. При виборі малюнка, створеного у режимі object drawing за допомогою інструмента вибору (selection tool), навколо малюнка з’являється тонка рамка, яка символізує те, що малюнок поводиться, як єдине ціле (тобто є об’єктом-малюнком). Така сама рамка, до речі, з’являється і при виборі будь-яких інших об’єктів (button, graphic чи movie clip).
Конвертування merge objects до режиму drawing objects і навпаки
Для того, щоб конвертувати merge objects до режиму drawing objects, необхідно за допомогою інструмента selection tool вибрати всі необхідні контури та заливки, які ви хочете включити до об’єкта-малюнка і вибрати в меню: Modify -> Combine Objects -> Union
Для здійснення зворотнього процесу клікніть правою клавішею по необхідному об’єкту-малюнку і виберіть з випадаючого списку функцію Break apart
Для кращого розуміння принципів роботи режимів Merge objects та Drawing objects ви можете ознайомитись з офіційним відео Adobe англійською мовою.
Поділіться своєю думкою