Сьогодні я спробую розпочати мініцикл публікацій про малювання у флеші з допомогою інструмента Перо (Pen). Для людей, яким ніколи раніше не доводилося працювати з цим інструментом він може видатися дещо складним і навіть незрозумілим. Проте, вже у найближчих уроках я покажу, наскільки корисним може видатися цей інструмент на практиці. Сьогодні ж хочу розповісти про загальні принципи функціонування кривих Безьє.
Отже, можливість безпосереднього керування кривими Безьє з’явилася ще у п’ятій версії Flash. Для роботи з ними у програмі виділено відразу два інструменти. Це вже згадуваний нами інструмент перо (pen), а також інструмент часткового вибору (subselection tool).
Якщо раніше вам ніколи не доводилося задавати складну кривизну лінії, то, можливо, на перших порах ці інструменти вам не знадобляться. Але рано чи пізно (а особливо, коли ви перейдете до малювання складних контурів для анімації) вас зацікавить створення кривих саме з допомогою цих інструментів.
Як же працюють криві Безьє?
Щоб не записувати абсолютні координати кожної точки кривої лінії, у векторній графіці прийнято позначати координати «керуючих» точок лінії, а також напрямок лінії і величину кривизни у кожній із подібних точок. Для цього використовують спеціальний математичний апарат, вперше використаний Безьє.
У графічних програмах обидва ці параметри зазвичай відображають з допомогою вектора. Напрям цього вектора вказує на напрям кривої, а довжина визначає ступінь кривизни.
На практиці це означає, що на будь-якій кривій лінії обов’язково присутні кілька таких «керуючих» точок, які ще називають вузлами.
Клікнувши по будь-якій із цих точок з допомогою інструмента часткового вибору (subselection tool) ми побачимо два вектори, що виходять з цієї точки. Кожен із них визначає кривизну лінії зі свого боку від вузла. Перетягуючи мишкою кінець кожного з цих векторів з допомогою інструмента часткового вибору можна змінювати кривизну основної лінії.
Пояснити роботу кривих Безьє доволі складно, а на словах – майже неможливо. Тому найкращим уроком буде власна практика. Потрібно запам’ятати тільки дві речі: додаткові вузли на лінії додаються інструментом перо (pen), а модифікація самих векторів здійснюється з допомогою інструмента часткового вибору (subselection tool).
Спробуйте створити пряму з допомогою звичайного інструмента лінія (line tool). Потім, з допомогою інструмента перо (pen tool) додайте посередині лінії вузол. Для цього клікніть двічі (перший клік вибере лінію, а другий додасть у вказаному місці вузол). Зверніть увагу, що при додаванні вузла біля пера з’являється вказівник «плюс». Нарешті, клікніть втретє по щойно створеному вузлі інструментом перо. Але не відпускайте ліву клавішу миші, а потягніть за вузол. Ви побачите, що з вузла з’являється два спрямовуючих вектори. Після того, як вектори створено – можна вибрати інструмент часткового вибору (subselection tool) і спробувати погратися з векторами (переміщувати їх у довільних напрямках). У вас повинно вийти щось схоже на попередній малюнок.
Через деякий час ви відчуєте, за якою логікою працює цей інструмент. А як це використати на практиці – ми розглянемо в одному з наступних уроків.
Всього залишено коментарів: 0
2Пінгбеки & Трекбеки
Поділіться своєю думкою