У сьогоднішньому уроці ми розглянемо можливості використання «підказок форми» (shape hints) для контролю над автоматичною анімацією форми (shape tween) у Flash. Якщо ви пригадуєте, у попередній статті про використання функції shape tween було згадано, що алгоритми флеша сприймають всі точки анімованого об’єкта рівноцінно. А це, в свою чергу, призводить то того, що анімація (морфінг) складних об’єктів зазвичай відбувається зовсім не так, як нам цього хотілося б.
На щастя, вихід з цієї ситуації існує. І при терплячому підході аніматор може досягнути майже повного контролю над поведінкою графічних об’єктів.
У попередньому прикладі, де використовувалися два графічних об’єкти (одиниця та двійка) ми вже мали можливість спостерігати роботу автоматичного алгоритму. Виглядало це приблизно так:
Яким же чином автор може впливати на перебіг такої анімації? Відповідь проста і геніальна водночас: для контролю складних та непередбачуваних змін форми використовуються так звані shape hints (підказки). Ці підказки ідентифікують точки, які повинні збігатися на початковому та кінцевому ключових кадрах.
Що таке shape hints?
Shape hints передбачають собою набір літер англійської абетки (від A до Z). Вони ідентифікують точки, які повинні збігатися на початку та в кінці shape tween-анімації. В одному кадрі можна використовувати до 26 таких «підказок».
Такі «мітки» мають жовтий колір у «стартовому» ключовому кадрі, зелений – у кінцевому, і червоний – якщо вони «не прикріплені» до жодної точки об’єкта (не торкаються кривої зображення).
Можливо, це трішки складно зрозуміти на словах. Тоді спробуємо пояснити все на прикладі, змінивши анімацію попереднього кліпу таким чином, щоб вона відбувалася більш адекватно.
Для цього перейдіть у перший ключовий кадр сцени і, скориставшись функцією додавання підказок форми (виберіть в меню Modify -> Shape -> Add Shape Hint або натисніть «гарячу» комбінацію Ctrl+Shift+H) додайте «мітку» в кадр.
Після цього перейдіть у другий (кінцевий) ключовий кадр з іншим зображенням і розмістіть підказку в тому місці, куди хочете перемістити точку першого зображення. Повторіть те саме з другою та третьою міткою. Результат, який повинен у вас вийти, виглядатиме приблизно так:
Тепер під час анімації точки “a”, “b” та “c” будуть переміщуватись прогнозовано. Точці “a” у першому ключовому кадрі відповідатиме точка “a” в кінцевому кадрі. Те саме стосується й інших точок.
При цьому анімація форми зміниться практично до невпізнаваності. У нашому випадку вона виглядатиме ось так:
Як бачите, використання підказок форми (shape hints) здатне змінити анімацію таким чином, як буде потрібно автору. Але й тут потрібно пам’ятати про деякі правила:
- у особливо складних випадках анімації форми (shape tweening) створюйте проміжні кадри для отримання максимального контролю над перебігом морфінгу;
- переконайтесь, що рух ваших «міток» відбувається логічно. Наприклад, якщо ви користуєтесь трьома «підказками» для трикутника, зверніть увагу, щоб ці підказки розміщувалися логічно. Якщо порядок підказок у першому кадрі abc, то він не може бути acb у другому кадрі. Хіба що автор спеціально це задумав.
- підказки форми працюють найкраще, якщо розміщувати їх проти годинникового руху починаючи з верхнього лівого кутку анімації.
Сподіваюся, ця стаття була для вас корисною. Залишайтесь на зв’язку – далі нас чекає ще багато цікавого. А щоб нічого не пропустити – підпишіться на RSS.
Листопад 18, 2010 о 22:00
Спасибо большое за статью!