Протягом серії попередніх уроків ми навчилися використовувати функції покадрової та автоматичної анімацій, а також дізналися про різновиди shape та motion (classic) tween. Сьогодні ж поговоримо про функцію motion guide, яка, на зразок функції shape hints для анімації форми, дозволяє контролювати поведінку об’єктів під час автоматичної анімації руху (motion tween).
Суть тут надзвичайно проста: якщо створити елементарну автоматичну анімацію руху, в якій об’єкт повинен переміститися з однієї точки в іншу, то таке переміщення буде відбуватися по найкоротшій траєкторії (прямій). Якщо ж вам потрібно досягнути зміни траєкторії – потрібно вдаватися до хитрощів. Звісно, можна задати декілька десятків ключових кадрів на шкалі часу (timeline) і тим самим чітко проконтролювати рух об’єкта. Але набагато простіше буде скористатися функцією motion guide. Motion guide – це крива, по якій буде рухатися ваш об’єкт.
Спробуємо створити найпростіший кліп з використанням motion tween, в якому круг спершу переміщуватиметься зліва направо, а потім повертатиметься назад. Якщо ви ознайомилися зі статтею про автоматичну анімацію руху, то зробите це без жодних проблем.
Тепер додамо у створений нами щойно кліп функцію motion guide.
- Спершу клікніть правою клавішою мишки по активному шарі (layer), де розміщена ваша motion tween-анімація і виберіть у спливаючому меню пункт add classic motion guide.
- У ключовому кадрі щойно створеного нового (Guide) шару з допомогою інструмента Pencil Tool намалюйте криву, по якій буде рухатися ваш об’єкт. Не переймайтеся якістю. Зараз нас турбують тільки основні принципи роботи. У моєму випадку траєкторія виглядала так
- Перейдіть у перший ключовий кадр вашої автоматичної анімації і перемістіть об’єкт таким чином, щоб він «прилип» до початку намальованої вами кривої. У другому ключовому кадрі перемістіть об’єкт до кінця кривої, а у останньому – знову до початку.
- Збережіть анімацію і опублікуйте її. Якщо ви все зробили правильно, то результат повинен вийти приблизно таким
Якщо ви все зробили правильно, то з’явиться ще один шар з назвою Guide:Назва першого шару.
Застосувань для motion guide можна знайти безліч. Наприклад, повертаючись до попередньої статті, у якій ми анімували рухомого чоловічка можна змусити рухатися його не просто по прямій, а по імпровізованих схилах. Спробуйте втілити це самостійно. У мене вийшло щось таке:
Звісно, такий кліп складно назвати ідеальним, оскільки для його більшої правдоподібності потрібно тіло чоловічка також зробити гнучким (до цього ми дійдемо в наступних уроках), але загалом він дає розуміння можливостей функції motion guide.
Сподіваюся, цей короткий урок вам сподобався. Підпишіться на RSS, щоб у жодному разі не пропустити наступних оновлень на блозі.
Липень 29, 2009 о 21:03
ти детальніше описуй –бо ти пропустив щось -або це я (censored) защолкал ((( короче проблема в тому що я не зрозумів де малювати криву, щоб потім по ній рухався мячик ((( в мене немає чистого листочка для малювання кривої – поясни де малювати криву !!!!!!!!!!!!!!!!